Vă rugăm să activați dispozitivul în
modul portret
https://www.medpark.md
Găsesc un doctor Fac o programare Găsesc un serviciu

Ghidul pacientului

Spitalul Internaţional Medpark este primul şi cel mai mare spital multidisciplinar privat din ţară. Conceput ca un centru de excelenţă, spitalul oferă un circuit integrat de servicii medicale, reunind pe o suprafaţă de 12 500 m2 toată infrastructura necesară pentru investigarea, diagnosticarea, tratamentul şi recuperarea pacienţilor.

În clădirea modernă cu 6 etaje a spitalului sunt amplasate:

  • Etajul -1 (B) – Policlinica și zona pentru angajați
  • Etajul 1 – Recepția, Policlinica, Unitatea Urgențe, Laboratorul, Imagistica, Farmacia
  • Etajul 2 – Blocul operator, Terapia Intensivă, Sălile de naștere
  • Etajul 3 – Staționar: Obstetrică și Ginecologie, Pediatrie
  • Etajul 4 – Staționar: Chirurgie
  • Etajul 5 – Policlinica, Staționar: Chirurgie
Accesarea serviciilor Medpark

Cum poți face o programare:

  • Telefonic: Pentru o programare vă rugăm să apelați la Сall-Сentrul Spitalului 022-40 00 40 (disponibil 24/7) sau pe site-ul nostru în chat Online.
  • Online: Pentru programări online accesați linkul.
  • Personal la recepția spitalului: Pentru o consultaţie la medic, investigaţii, analize sau spitalizare vă invităm să apelaţi Recepţia Medpark pentru o programare. Colaboratorii noștri vă vor asista, erindu-vă suportul informațional și vă vor direcționa către medicul de specialitate, pentru o consultație sau o eventuală spitalizare.
  • Autoadresare: Pentru cazuri de urgenţă rugăm să vă adresați la Unitatea Urgenţe Medpark, care este de gardă, 24 din 24 de ore, 7 zile pe săptămână. Echipa medicală multidisciplinară a Unității Urgențe Medpark este pregătită pentru soluţionarea oricăror urgenţe medicale pentru a aborda pacienţii cronici sau acuţi, inclusiv hemodinamic instabili, atât adulți, cât şi copii. Următorii specialiști sunt mereu de gardă: cardiolog-terapeut, chirurg, pediatru, anestezist-reanimatolog, obstetrician-ginecolog și neonatolog, susținuți de asistenți medicali și personal special antrenat în domeniu. În caz de necesitate, echipa este completată în cel mai scurt timp cu alți specialiști.
Program de lucru

Call-Centru: 022 40 00 40 (disponibil 24/7)

Policlinica: Luni – Vineri – 9:00 – 19:00, Sâmbătă: 8:00 – 14:00

Unitatea Urgențe Medpark: 24 ore pe zi, 7 zile pe săptămână, 022 40 00 42 (disponibil 24/7)

Staționar: 24 ore pe zi, 7 zile pe săptămână

Program de lucru laborator:

Spitalul Internaţional Medpark oferă o gamă completă de servicii de laborator. Laboratorul este conceput și dotat cu echipament de ultimă generație, care satisface chiar și cele mai exigente cerințe de calitate și precizie. Dispunem de un sistem informațional de laborator integrat și conexiune online a aparatajului la sistemul informațional, în aşa fel, încât datele să poată fi uşor accesate de medicii Medpark care administrează tratamentul. Toate rezultatele sunt arhivate și păstrate în formă electronică.

La cerere, rezultatele de laborator pot fi expediate în format electronic pe adresa de e-mail al pacientului, cu excepţia celor confidenţiale, care necesită prezenţa personală.

Program de zi: Luni-Sâmbătă 8:00 – 18:00

  • Recepția materialului biologic se face pe parcursul programului de lucru, excepție probele microbiologice, care trebuie colectate până la orele 10:00.
  • Eliberarea rezultatelor: în funcție de investigație termenul de eliberare a rezultatelor este diferit și este indicat individual în contul de plată în dreptul fiecărei investigații efectuate.
  • Programarea pentru analize de laborator nu este obligatorie (cu excepția testului NIFTY (Non-Invasive Fetal Trisomy Test).

Recoltarea probelor de sânge:

  • Probele de sânge se recoltează dimineața, de preferință pe nemâncate, deoarece există variații diurne importante. La indicația medicului, anumite anumite analize de sânge (ex: cortizol) se vor colecta la o anumită oră.
  • În situațiile în care nu poate fi evitată administrarea unui medicament înainte de recoltarea sângelui, acest lucru trebuie adus la cunoștința personalului laboratorului și a medicului care interpretează rezultatele.
  • Dacă urmați un tratament medicamentos de mai mult timp (inclusiv luați vitamine sau energizante), atenționați medicul care interpretează rezultatele.
  • După terminarea recoltării sângelui prin puncție venoasă, respectați indicațiile asistentei medicale: nu îndoiți antebrațul și aplicați presiune pe locul puncției timp de 5 minute.
  • Țineți bratul întins și nu fricționați locul de unde vi s-a recoltat sânge.
  • Nu îmbrăcați haina și nu ridicați greutăți (inclusiv geanta sau servieta) decât după ce v-ați asigurat că s-a oprit sângerarea.
  • Dacă sângerarea durează mai mult de 5 minute, adresați-vă asistentei de la punctul de recoltare.

Serviciile de laborator în regim de urgență se prestează la recomandarea unui medic de urgență.

Program de lucru imagistică medicală:

Departamentul de radiologie și imagistică medicală din cadrul Spitalului Internațional Medpark are în dotare:

  • Rezonanță Magnetică, 1,5 Tesla
  • PET CT
  • Tomografie computerizată
  • Mamografie
  • Osteodensitometrie
  • Radiologie digitală (inclusiv radiografie întreg corpul)
  • Ultrasonografie + Doppler Color
  • Ortopantomografie

Program de zi: Luni-Vineri 8:00 – 18:00, Sâmbata – 8:00 – 14:00.

Recomandăm să faceți o programare în prealabil pentru serviciile de radiologie, iar pentru ECG programarea e obligatorie.

Tarifele serviciilor de Imagistică în regim de urgențe sunt mai mari cu 30% decât tarifele standard. Se consideră program de urgență:

  • Luni-Vineri: investigații radiologice – după ora 18.00, investigații ecografice – după ora 20.00
  • Sâmbătă: investigații radiologice – după ora 14.00, investigații ecografice – după ora 14.00
  • Duminică: investigații radiologice – toată ziua, investigații ecografice – toată ziua

Ghidul pacientului – pregatirea pentru analizele de laborator

Serviciile de imagistică în regim de urgență se prestează la recomandarea unui medic de urgență.

Pregătirea pentru investigații
Spitalizarea

Spitalul multidisciplinar Medpark este structurat după conceptul inovator de hotel cu servicii spitaliceşti. Astfel, saloanele noastre oferă condiţii de spitalizare de 5 stele, fiind în acelaşi timp dotate cu echipamente şi tehnologii inteligente pentru îngrijirea medicală a pacienţilor la cel mai înalt nivel.

Saloanele spitalului oferă intimitate absolută și confort maxim, dispunând de următoarele dotări: aer condiționat, TV prin satelit, Internet, frigider, telefon, cameră de baie cu duș și WC, fotoliu pliant care poate fi folosit pe timpul nopții de către un însoțitor, în condiții de confort maxim, dar și alte servicii solicitate de către pacient. În plus, saloanele VIP dispun de o cameră separată, adiacentă salonului pacientului, care poate fi folosită de membrii familiei pacientului sau de vizitatori.

Confortul și siguranța pacienților noștri sunt printre prioritățile noastre de bază.

Programarea

Programarea pentru internare în cadrul Medpark este una dintre cerințele noastre conform regulamentului, deoarece pacienții sunt admiși la spital fie pe bază de programare, fie prin admitere de urgență la Unitatea Urgențe sau Policlinică.

Procesul de internare este o parte integrantă a tratamentului și a supravegherii. Scopul nostru este de a vă oferi siguranța de care aveți nevoie, de a vă înțelege necesitățile și de a vă ajuta să vă simțiți cât mai confortabil.

Internarea planificată – se efectuează conform graficului stabilit de medic, deobicei în timpul zilei de lucru. Personalul Recepției va înregistra internarea și vă va ajuta să completați documentele necesare.

Internarea urgentă – se face de către Unitatea Urgențe Medpark 24 ore pe zi, 7 zile pe săptămână.

Bagajul de spital

Pe durata spitalizării, Medpark pune la dispoziţia fiecărui pacient pachete de spitalizare, care includ: prosoape pentru baie, faţă şi mâini, un set de şlapi pentru baie, şampon, săpun, gel de duş, hârtie igienică, seturi sterile pentru procedurile medicale, seturi lenjerie de pat.

Ca să vă simţiţi pe deplin confortabil pe întreaga perioadă a internării, vă sugerăm să aveţi suplimentar:

  • Pijama, halat sau haine comode;
  • Papuci de camera;
  • Lenjerie de corp;
  • Produse de igienă (pastă de dinţi, periuţă, pieptene, aparat de ras etc.);
  • Buletinul de identitate, informații cu privire la asigurarea personală și medicală;
  • Medicația pe termen lung.

Atenţie! Este strict interzis să aduceţi:

  • Produse alimentare, inclusiv gata preparate (pentru că ținem cont de igienă și de siguranța pacientului);
  • Produse alcoolice și tutun;
  • Obiecte de valoare, bijuterii, sume mari de bani. Aveți posibilitatea să le depuneți la păstrare;
  • Electrocasnice, precum ventilatoare, reșouri, pentru că spitalul este dotat cu toate cele necesare pentru confortul pacienților.

Vă informăm că spitalul nu oferă servicii de spălătorie pentru pacienţi.

Vă atenţionăm că administraţia spitalului nu preia asupra sa răspunderea pentru lucrurile personale ale pacientului.

Norme de igienă

Garantând siguranţa actului medical, Medpark asigură condiţii de maximă igienă în fiecare arie a spitalului. În acelaşi timp, solicităm respectuos contribuţia tuturor pentru menţinerea unui mediu curat şi sigur pentru sănătate:

  • Vă rugăm să respectaţi igiena mâinilor: spălaţi-vă frecvent mâinile cu săpun sau dezinfectați-le cu gel hidro alcoolic la intrare;
  • Nu depozitaţi bunuri (inclusiv valize) pe podea;
  • Nu păstraţi produse alimentare în dulapuri.

Echipa de îngrijire

La internarea în secţie, una dintre asistentele de gardă vă va ajuta să vă acomodaţi, iar medicul de serviciu va completa fişa dumneavoastră medicală.
Dorim să vă aducem la cunoştinţă că fiecare pat este dotat cu sistem de apel al asistentei medicale, pentru ca, în caz de necesitate, să puteţi apela la ajutorul acesteia.

Pe durata internării medicamentele vă vor fi administrate în salon. În cazul în care aveţi prescris regim de pat, veţi fi însoţit la proceduri de către infirmieri.

Suplimentar, aveţi la dispoziţie echipa de îngrijire în următoarea componenţă:

  • medic, responsabil de tratament, care va urmări evoluţia recuperării dvs. şi va decide data externării;
  • asistentă medicală, care vă va administra medicamentele necesare;
  • şeful asistentelor medicale, responsabil pentru organizarea activităţii asistentelor;
  • fizioterapeut, responsabil de recuperarea medicală;
  • nutriţionist, în cazuri indicate de medicul responsabil de tratament.

Alimentația

În vederea recuperării rapide a sănătăţii, Spitalul Internațional Medpark asigură patru mese pe zi pe întreaga perioadă a spitalizării. Meniul este alcătuit separat pentru fiecare pacient, după o evaluare medicală prealabilă, în funcţie de regimul alimentar necesar pentru recuperare.

Deoarece în majoritatea cazurilor se impune respectarea unei diete, dar şi pentru evitarea intoxicaţiilor alimentare sau ingerarea alimentelor contraindicate, se interzice consumul altor preparate alimentare decât cele oferite de spital.

Masa se serveşte în salon, conform următorului program:

  • Micul dejun 08:00 – 08:30
  • Prânzul 12:00 – 13:00
  • Chindii 15:00 – 16:00
  • Cina 18:00 – 19:00
  • Gustare 20:00 – 21:00

Însoțitorii pacienților spitalizați pot solicita mâncare (meniu standard, cu livrare în salon) prin adresarea la recepția de pe etaj. Achitarea meselor însoțitorilor se face suplimentar la externare.

Externarea pacientului

Externarea are loc în ziua stabilită de medicul responsabil de tratamentul pacientului. Îngrijirea post-operatorie va fi planificată în conformitate cu necesitățile personale a pacientului.
Înainte de externarea din spital vă invităm să vă asiguraţi că:

  • ați primit instrucţiunile pentru prelungirea tratamentului după externare din partea medicului şi a asistentelor;
  • aveţi recomandările şi reţetele necesare pentru medicamente şi analize;
  • aţi stabilit eventuale consultaţii de control după externare;
  • aţi primit certificatul medical, în cazul în care aveţi nevoie;
  • aţi luat toate lucrurile personale, inclusiv cele date la păstrare;
Comentarii şi sugestii

Sperăm ca pacienţii noştri să se simtă cât mai confortabil în perioada de spitalizare. Opinia dumneavoastră privind calitatea serviciilor acordate în Spitalul Internaţional Medpark este importantă pentru noi – fie că este vorba de mulţumiri, sugestii sau reclamaţii.

În cazul în care doriţi să faceţi o reclamație, vă rugăm să discutaţi cu un membru al personalului din secţia sau departamentul unde aţi identificat problema. Se va depune orice efort și vor fi întreprinse toate măsurile necesare pentru soluţionarea problemei. În cazul în care, totuși, soluțiile nu sunt pe potriva așteptărilor dvs., vă rugăm să contactați Serviciul Calitate al spitalului.

În fiecare salon aveţi la dispoziţie formulare de „Anchetă pentru satisfacţia pacienţilor de staţionar” şi „Formulare pentru sugestiile, reclamaţiile pacienţilor”. Vă rugăm să completaţi aceste chestionare şi formulare (care sunt confidenţiale) şi să le introduceţi în urnele special amenajate şi amplasate la fiecare etaj.

Cum afli mai multe despre serviciile Medpark?
  • accesând meniului principal al www.medpark.md, secțiunea „Servicii”, unde găsiți clasificate pe categorii toate serviciile la care vă puteți programa oricând, contactând un reprezentant al Recepției, care va fi bucuros să vă ajute, oferindu-vă mai multe detalii;
  • Call – Centru – 022 40 00 40 (disponibil 24/7).