Medpark exemplu de “best practice” la sesiunea Managementul Spitalelor Private la ROHO – Convenția Română a Spitalelor

Medpark exemplu de “best practice” la sesiunea Managementul Spitalelor Private la ROHO – Convenția Română a Spitalelor

10 October, 2017

Spitalul Internaţional Medpark a participat la Convenția Română a Spitalelor, care este un amplu eveniment internațional dedicat calității actului medical, exemplelor de bună practică medicală din activitatea clinică, de asistență și de îngrijiri, de furnizare a serviciilor medicale și de management medical, care a avut loc pe 5 octombrie la Bucuresti.  
 
ROHO 2017 a reunit cei mai importanți actori din sistemul de sănătate din România şi alte ţări, în sala fiind prezenţi peste 300 de medici, lideri ai profesiei și ai principalelor specialități medicale, directori medicali, medici coordonatori și șefi de secții clinice, lideri din industria medicală, furnizori de soluții și de tehnologii.  
 
În cadrul schimbului de experiență au fost prezentate practicile Statelor Membre UE, precum Slovenia, Ungaria, Croaţia, Bulgaria, Polonia, România, Danemarca. Norvegia, Belgia, Marea Britanie, dar şi experienţa Moldovei. 
 
Speakerii au prezentat subiecte şi exemple din activitatea lor, precum:

  • Calitatea Actului Medical: Studii de caz. Exemple Croatia, Slovenia, Ungaria
  • Managementul Calității Serviciilor Medicale (Bulgaria)
  • Medicină Personalizată și Oncologie (Polonia, Olanda, România)
  • E-Health (Olanda)
  • Buna Guvernanță și Finanțarea Spitalelor (Polonia, Marea Britanie)
  • Managementul Spitalelor Publice (Romania, Norvegia)
  • Managementul Spitalelor Private (Uniunea Europeana a spitalelor private, Moldova (Medpark)

 

Experienţa Medpark pe subiecte de management a fost prezentată de doamna Olga Şchiopu, Director General, invitată în calitate de speaker.
 
Au fost împărtăşite succesele echipei manageriale Medpark, rolul ei în întreprindere, principiile de management, delegarea responsabilităţilor, indicatorii de performanţă, rolul instruirii în formarea echipelor.  
 
Un alt subiect important a fost dedicat sistemului de control al calității, efectuat la Medpark conform standardelor Joint Commission International, inclusiv standardizarea proceselor medicale şi nemedicale, crearea unei baze normative substanţiale, monitorizarea lunară a 65 de indicatori de calitate – toate pentru a realiza un act medical profesionist şi a asigura siguranţa pacienţilor.   
 
Medpark a prezentat principiile de Management al Medicamentului, care presupune un sistem atomatizat al medicației, procedură de verificare a indicațiilor pentru evitarea erorilor de medicaţie, sistemul de decontare automată.
 
Medpark a lansat recent conceptul “Spital fără durere”, astfel încat pacienţii să aibă cât mai puţin disconfort fizic în timpul şi după orice tip de intervenţie. Din activităţile deja implementate au fost menţionate: analgezia multimodală, excluderea medicației intra-musculare, pompe-infuzomate de unică folosință.
 
O atenţie deosebită este dedicată Complianței la igiena manuală. Medpark este “Spital al mâinilor curate”, fiind efectuate acţiuni, instruiri, procese pentru respectarea recomandărilor Organizaţiei Mondiale a Sănătaţii, monitorizând lunar gradul de complianţă al curăţeniei mâinilor.
 
Şi pentru că Medpark ţine foarte mult la Calitate - Satisfacția pacienților a devenit un indicator important de performanţă. Medpark a dezvoltat un sistem de monitorizare a satisfacției pacienților prin colectarea a aproximativ 600 de feedbackuri lunar: chestionar anonime prin email pentru pacient (Google collect), intervierea pacienților în ziua externării, chestionar completat în votebook, votebook în Unitatea Urgenţe. Toate sesizările pacienţilor sunt analizate si elaborate acţiuni de prevenire si corectare.